Info o akci | |
Stupeň dokumentace | DÚR až RDS |
Lokalita | Dobrovice u Mladé Boleslavi |
Investor | Cukorvary a lihovary TTD, a.s. |
Datum | 07/2006 |
Typ stavby | stavba dráhy |
Zastavěná plocha | 570 m2 |
Kontaktní osoba | Ing. Luboš Havlík, |
Předmětem prací byl návrh stáčecího místa pro stáčení bioethanolu do železničních cisteren v areálu cukrovaru. Stáčecí místo umožňovalo stáčení do dvou vagónů současně. Projekt řešil kompletní umístění stáčecího místa včetně navazující přejezdové úpravy, záchytné a havarijní jímky, přípojky vodovodu a kanalizace a ochranné požární stěny. Stavbu komplikovaly stísněné poměry stávajícího kolejiště. Navíc geologické poměry byly složité, bylo nutné založení na pilotových základech. Projekt byl řešen ve všech stupních od územního rozhodnutí až po autorksý dozor, včetně navazující inženýrské činnosti.
Info o akci | |
Stupeň dokumentace | Vlečkový plán |
Lokalita | Mladá Boleslav |
Investor | ŠKODA Auto a.s. |
Datum | 12/2007 |
Typ stavby | dráha |
Rozsah | 22,3 km kolejiště |
Kontaktní osoba | Ing. Zdeněk Josefi |
Vlečkový plán vychází z geodetického zaměření skutečného stavu kolejiště. Zaměření je vyrovnáno metodou nejmenších čtverců tak, že výstupem je stav co nejvíce blízký skutečnosti. V rámci projektu jsou určeny tvary železničního svršku, určeny sklonové poměry, začátky a konce oblouků, tvary výhybek, atd. Vlečkový plán je zejména důležitý pro pravidelnou údržbu koleje, slouží také jako pasport vlečky. Jeho výhodouje, že je možné ho bez dalších úprav použít jako podklad pro další projekční úpravy kolejiště. Právě toho investor u tohoto projektu využil a získal tím časovou úsporu projekční fáze úpravy kolejiště.
Info o akci | |
Stupeň dokumentace | RDS |
Lokalita | Kolín |
Investor | Toyoto Tsusho Europe s.a. |
Datum | 08/2004 |
Typ stavby | stavba dráhy |
Délka | 750 m |
Kontaktní osoba | Ing. Jiří Nesl, |
Projekt části kolejiště vlečky nové automobilky TPCA v Kolíně. Konkrétně se jednalo o vlečku TOYOTA TSUSHO KOLÍN SERVICE CENTER. Součástí projektu byly i související stavební objekty: železniční propustek, železniční váha a železniční přejezdy. Zajímavostí bylo použítí elektrárenských popílků do tělesa náspu.
Info o akci | |
Stupeň dokumentace | DÚR, DSP |
Lokalita | Mladá Boleslav |
Investor | Město Mladá Boleslav |
Datum | 11/2008 |
Typ stavby | liniová stavba |
Délka přeložky | 1085 m |
Užitná plocha | 4480 m2 |
Kontaktní osoba | Jindřich Jirák, |
Ve spolupráci s firmou CR Project s.r.o. jsme se podíleli na vypracování projektové dokumentace pro drážní stavební objekty stavby Severovýchodní tangenta v Mladé Boleslavi, která zajistí propojení centra města s jeho východním okrajem. Stavba se nachází v komplikovaném intravilánu města Mladá Boleslav. Bylo nutné přeložku umístit mezi areál ŠKODA Auto a.s. a významnou kmenovou kanalizační stoku. Projekt dále řešil komplikované přepojení vlečky SD KOVO do nové trasy hlavní trati, kdy muselo dojít k úrovňovému křížení se stavebním objektem pozemní komunikace.
Info o akci | |
Stupeň dokumentace | DSP + RDS |
Lokalita | Neratovice |
Investor | Spolana a.s. |
Datum | 03/2002 |
Typ stavby | stavba dráhy |
Délka | 210 m |
Kontaktní osoba | Vaclav Malecek, vmalecek(at)spolana.cz |
Nová kolej č. 30 v areálu Spolany Neratovice byla vybudována jako náhrada za zrušenou kolej č. 204 u objektu staré amalgámové elektrolýzy. Tato stavba byla vyvolána v důsledku realizace stavby 880A – Sanace Staré amalgámové elektrolýzy. Nová kolej byla zřízena v prostoru mezi stávající kolejí č.28 a stávající kolejí č.30.
Info o akci | |
Stupeň dokumentace | studie |
Lokalita | průmyslové areály |
Investor | Pražská Teplárenská a.s. |
Datum | 10/2007 |
Typ stavby | pozemní komunikace |
Kontaktní osoba | Robert Veselý, |
Podle požadavků investora na budoucí rozvoj areálu jsme posuzovali možnost průjezdu nadměrného nákladu mezi stávajícími překážkami v areálu. Průjezdy jsou posuzovány pro libovolnou jízdní soupravu a náklad. Byly použity vlastní LISPové aplikace založené na inkrementálním průjezdu jízdní soupravy velmi pomalou rychlostí. Výstupem je obrys vnějších hran vozidla (nákladu) a krajní jízdní stopy. Je možné posoudit jízdu vpřed i couvání.
Info o akci | |
Stupeň dokumentace | DSP + RDS |
Lokalita | Písek |
Investor | SŽDC Praha |
Datum | 06/2004 |
Typ stavby | stavba dráhy |
Délka úprav | 630 m |
Kontaktní osoba | Ing. Jiří Nesl, |
Účelem stavby bylo provedení takových stavebních úprav, které zajistily uvedení stavby do normového stavu po povodní zaneseného příkopu při koleji č.8 včetně propustku v km 12,699 a v úsecích navazujících. Jednalo se o zlepšení stávajícího nevyhovujícího stavu a zajištění bezpečného a spolehlivého provozování železniční dopravy. Součástí stavby byla rekonstrukce odvodnění u koleje č. 8, úprava zářezového svahu podél koleje, obnova příčného odvodnění v zářezu, reprofilace svahu do úrovně k hraně příkopové zídky a sanace části svahu pomocí gabionové zdi.
Info o akci | |
Stupeň dokumentace | DÚR |
Lokalita | Nymburk |
Investor | ČD a.s. |
Datum | 08/2003 |
Typ stavby | stavba dráhy |
Délka úprav | 300 m |
Kontaktní osoba | Ing. Jiří Nesl, |
Předmětem zadání bylo vypracování vlečkového plánu včetně geodetického zaměření skutečného stavu. Geodetické zaměření bylo následně vyhodnoceno tak, že zaměřenými body byly proloženy ideální přímky a oblouky. Součástí bylo také určení tvaru a kvality železničního svršku (kolejnic a pražců), což je výhodné jako podklad pro budoucí stavební úpravy na vlečce (vč. např. jejího odstranění).
Info o akci | |
Stupeň dokumentace | vlečkový plán |
Lokalita | bývalý areál Poldi Kladno |
Investor | OKD, Doprava, a.s. |
Datum | 02/2005 |
Typ stavby | dráha |
Rozsah | 18,7 km |
Kontaktní osoba | OKD Ostrava, tel. 596166259 |
Vlečkový plán vychází z geodetického zaměření skutečného stavu kolejiště. Zaměření je vyrovnáno metodou nejmenších čtverců tak, že výstupem je stav co nejvíce blízký skutečnosti. V rámci projektu jsou určeny tvary železničního svršku, určeny sklonové poměry, začátky a konce oblouků, tvary výhybek, atd. Vlečkový plán je zejména důležitý pro pravidelnou údržbu koleje, slouží také jako pasport vlečky. Jeho výhodouje, že je možné ho bez dalších úprav použít jako podklad pro další projekční úpravy kolejiště. Právě toho investor u tohoto projektu využil a získal tím časovou úsporu projekční fáze úpravy kolejiště.